Blogger Templates


15 March 2011

nasihat untuk diri sendiri~

diri itu : ape nak jd sama kamu ni Nur Syuhada Binti Marzini???!! akaun yg senang tu pown 
             kau masih tak paham2 lagi ker??? aiyoooo....

diri ini : mcm mane la nak paham... lagi2 biler time kuliah dgn lecturer *****.... 1 hape   
             pown tak paham.. time tutor je bley paham.. tu pown lambat cket nak masok 
             otak...

diri itu : tulaa... sape suwoh kau tak fokus betol2 dari awal sem lg.. kan da gelabah... kau 
              hengat cket ke chapter yg kau nak kena kejar tu??? banyak kau tawu takkk??? ade 
              15 chapter... bukan senang nak kejar sumer tu.. biler kau tak dapat kejar 1 
              chapter, yg laen2 pown kau tak dapat nak kejar... kau PAHAM takkk????

diri ini : aku tawuuu... jgn la marah aku... tp aku akan cube tok study lebih kuat subjek 
             akaun ni... kalo boleh aku tak nak repeat ape-ape paper tok sem ni... huhuuu...

diri itu : k, aku nak nasihat kan kau ni, aku harap kau berubah n cepat sedar la wahai 
              manusia yg bernama Nur Syuhada... final dah nak dekat ni.. pejam celik pejam
              celik, tup2 esok dah final, haaa, macam mane, gelabah kan??? so, sedar2 kan la 
              diri tu, jgn asyik dok ngadap laptop jer sepanjang mase.. hari2 bukak facebook..
              kau ingat best sangat ke facebook tu hah??? kau tawu tak, facebook tu salah satu 
              laman yg telah melalaikan diri kau... facebook tu jugak dah buatkan kau tak          
              study.. ni lah kesan buruknye biler berFACEBOOK aje... sampai tak ingat dunia 
              malam or siang.. lepas tu keje kau ni asyik tidor jee... malam tidor awal, pg plak 
              lepas subuh sambung tidor balek n bangon lambat lak tu.. ape nk jd ngn kau ni?? 
              sem lepas kau tak mcm ni.. tp kenape sem ni kau jd malas sgt2 hah??? tahap 
              keMALASan kau sekarang ni dah makin terok kau tawu tak?? study?? jgn cakap ler,
              biler dah hari2 dok ngadap facebook, jgn harap la kau nak sentuh buku kan??? aku
              tawu laa ape yg kau buat hari2.. sbb nye kau nak tawu ker??? sbb........ sbb aku 
              adalah engkau dan engkau adalah aku~!!! 

diri ini : hah?? betol ke kau tu aku, aku ni kau?? aku tak percayeeeee~!!!!!!!

diri itu : hey Nur Syuhada Marzini~!! kau kena percaye yg aku ni kau, kau tu aku.... sbb 
              name aku same mcm name kau.. name aku pown Nur Syuhada Marzini gak... cume 
              aku ni rajin study, tak macam kau tu, PEMALAS~!!!

diri ini : kau kate aku MALAS~!!! hey, bukan ke kau ckp yg diri kite ni serupe.... so, ape 
             kene mengene yg kau RAJIN, aku MALAS???

diri itu : hahaha.. ye tak ye jugak ek? kite kan serupe.. so, dah malas tu malas la jugak.. 
              hahaha.. so, mulai hari ni, aku nak diri kau dan diri aku ni kene laa study hard + 
              study smart.. tak boleh maen2 lagi dah,.. final pown da nak dekat..

diri ini : ok BOSS~!! same2 lah kiter study rajin2 yer... 

*hahaha.. nasihat tok diri sendiri.. abeh da tade sape nak nasihatkn aku, so, wat la nasihat tok diri sendiri*




No comments:

Post a Comment