Blogger Templates


05 March 2011

cerita lama~

haisy, lame dah xupdate blog... busy yg amat sgt sampai xde mase nak sentuh blog langsong.. xpe2, nie pown nak update crite lame yg tak berUPDATE.. huhuu...


CAMPING SAMBIL BERKAYAK DI PENGKALAN BALAK (18-20 FEB 2011)
-hari yg paling sronok n kenangan tok budak2 rekreasi...


17 feb 2011 :
-dgn excited nye brkemas brg n xsabar nak pegi camping at pengkalan balak uw.. huhu..
-housemate dgn baek ati nye bg pinjam tudung sarung sbb aku mane ade tudung sarung2 ni.. haha.. dowg cakap senang t, xde la kelam kabut time camping t.. hoho.. pe pown, thankz kt kowg yg bg pinjam tudung tu ea...


18 feb 2011 :
-ari yg d nanti2 kan....
-excited sgt, xsabar2 nk bertolak ke destinasi yg bakal di tuju~
-tp sebelum tuh dengar taklimat pembahagian tugas dulu drpd ketua...
-lastly, bertolak jugaaa... =D
-excited sgt2...
-dlm bas, budak2 dok berKARAOKE la pulak... adoyaiy.. kalo suare sedap xpela jugak.. hehe... xpe, yg penting kami happy yg amat2 sgt dalam bas~
-dalam 2 jam perjalanan, sampai juga destinasi yg di tuju... tp sebelom bas nak pusing tok parking, ktowg dah nampak pantai pengkalan balak tuh.. wah, betapa indahnya pantai tuuu.... =D
-ktowg pown turon kn sumer brg2 dr bas...





-wahhh... seronok sangat2... =D
-rase macam nak pegi lagi je.. pantainye pown cantek...
-pastu ktowg mulekan tugas masing2.. group ktowg kena pasang khemah.. haha.. aku ni kira mahir la gak bab2 memasang khemah... hehe...










- gambar kat atas tu time ktowg brgotong-royong pasang khemah~
-da siap2 bersihkan diri n solat sumer, ktowg pown makan malam....
-kol 9 berkumpul tok pengenalan diri n ulangkaji ikatan tali....
-pastu time duty ikot group, start dr group timur & barat(my group)..
-hah, time berjage malam tu yg seronok tuhh... mule2 jage area khemah, tp last2 ktowg p kat tepi pantai... dak2 ni plak dok maen teng2 la, baling2 selipar n whatever la dowg tu kan.. hahah.. mcm budak2.. tp at least, hilang rase ngantok.. time tgk dowg maen, jurulatih ktowg dok mancing ikan, last2 dapat tapak sulaiman.. haha.. ni 1st time aku tgk tapak sulaiman dekat2..










-time group ktowg duty malam pown da abeh n nak p tidor, tp xdpat nak tidor sebab baynyak nyamok la pulak kat khemah.. huhu.. last2, aku p kuar dok borak2 ngn gak2 yg duty n yg blom tidor sampai la ke pg.. wahh, sangat hebat ye sebab xtidor 1 malam.. aiyoo...


19 feb 2011 :
-ari yg d tunggu2 tok berkayak...
- jogging dlu sampai kat area gelanggang bola tampar.. ktowg singgah situ n dok posing2 amek gambar... huhu.



time pepagi~




-haha... sangat seronok dapat bergambar ramai2 tepi pantai.. heheee...
-pas da jogging, ktowg pown p la sarapan..
-pastu siap2 nak p wat water confident lak.. haha.. group pertama turun dulu.. time tu aku group ke2, berdebar2 nak tunggu giliran.. da tibe giliran aku, mule la kaki menggigil nak masuk air.. haha.. pastu pelan2 undur belakang sampai la ktowg xjejak pasir pantai lagi.. time tu da cuak giler.. pastu ktowg naekkn kaki pelan2 n d bawak ke tghh sambil berpegangan tangan dengan owg sebelah.. laslty, ktowg kena lepaskn tgn.. argghhh.. saat yg mendebarkan da tibee... aku da trjerit2 time tu sbb xdapat nak luruskan kaki ke bawah.. maklumlah, aku ni takot cket ngn air.. huhu.. aku tarik owg laen sbb nak seimbangkn badan, huhu.. rase macam nak nanges jekk.. lepas tu, aku p la tarik jaket keselamatan jurulatih tu, aku mintak dye anta aku p tepi pantai.. huhu.. memalukan je mase tu.. adoyaiyyy... tp time tu mmg kenangan paling memalukan.. yela, owg laen da pandai apungkn diri, aku jek yg xreti2 lg.. huhuuuu... =(
then, ktowg p minum pagi lak, aku pown da xselera nk mkn d sbbkn peristiwa water confident.. rase trauma plak.. huhu... after that, rehat2 sekejap, then, di bahagikn kpd 2 group tok dgr taklimat.. tp sebelum tu, ktowg  kne siram ngn air, pastu xpasal2 kne guling2 atas tanah la plak.. adoyaiy... pusing kiri 5 kali, pusing kanan 5 kali n seterusnye bla bla bla.... abeh kotor baju ktowg, rumput2 sumer melekat kt baju sbb baju ktowg kn basah... mmg jurulatih ni sengaja nk siram ktowg sebelum kne guling2... rupe2nye ade udang d sebalik batu.. huhu... then, ktowg dgr la taklimat care2 nak mengangkat kayak n care nak mendayung.. pas da siap, ktowg p la makan tengah ari... pastu, p mandi2 n basoh baju, then keringkn baju tu sbb nak gune balek time berkayak t.. hoho.. 
-solat n tukar balek baju yg ampir kering tu, then get ready tok berkayak...
-waahhh... sangat seronok berkayak nih...
-dua kali aku berkayak.. tp rase xpuas lak berkayak dua kali jek.. huhu.. rase nak wat lagi jek sampai puas...
-tapi mmg penat la sbb aku dok depan n kena banyak mengayuh.. ;)
-bersihkan diri n solat..
-makan malam lak group aku yg kne masak, so, ktowg sediakan makan malam..
-after that, tunggu BBQ siap, ktowg wat la keje sendiri n jalan2 amek angin kt luar.. angin yg sangat sejuk malam tu.. mmg seronok.. =)
-pas BBQ da siap, time tok makan... tp aku xmkn pown sbb da kenyang n time tu mmg mate da ngantok gker2 tahap gaban sbb xtidor 1 malam.. lg2 dgn badan yg saket2... adoyaiy.. sepatotnye mlm tu ade persembahan, tp d sebabkn ramai yg ngnatok n penat, ktowg pown mntak kebenaran kat jurulatih tok tidor awal... so, ktowg pown masok la tdo n dapat la tidor ngn lena tanpa ade nyamok yg gigit.. tp nasib baek xde nyamok gigit, kalo x, xboleh tidor laaa.. tp nyamok ni mcm tawu2 jek yg ktowg penat n xkacow ktowg.. hahakk.. trime kaseh nyamok.. heheee... ;)




20 feb 2011 :
-bangon, solat n siap2...
-mulekan aktiviti dgn jalan2 sambil amek angin kt tepi pantai.. d samping tu blaja ikatan tali sbb ade test ikatan tali.. tp aku da afal sume care2 nk ikat n name2 nye.. so, kwn2 yg xreti nak ikat tu mntk la aku ajakn.. hoho...
-pastu p sarapan...
-get ready tok ujian tali n separuh group turun tok mini ekspedisi kayak~
-tibe la giliran ktowg plak berekspedisi.. kebetulan time ktowg ekspedisi dlm keadaan cuace yg xbrape nak baek, time tu angin kuat la pulak, d tambah2 dgn ombak yg bergelora... isy2, mmg byk halangan betol la time tu.. ktowg xdapat nak kwal kayak ktowg sampai terumbang ambing... punye la payah nk mengayuh tu... aiyooo... dah la air banyak masuk dalam kayak.. aku pown ape lg, gabra laaa... da sampai tempat rafting, aku pown mntak ngn jurulatih tok tukar kayak ngn owg sebelah.. so, ktowg praktikkan la ape yg da blaja.. agak susah la jugak nak bertukar2 kayak atas laut...
-leaps da tukar tu, jurulatih nak bawak ktowg kat tengah2 laut yg dalam... dah la time tu ktowg da xmampu n xlarat tok mengayuh sampai ke sane.. last2, ktowg kayuh la sampai ke tepi pantai yang jauh dari tempat perkhemahan ktowg... mmg banyak halangan betol laaa...
-pastu ikot group tok angkat kayak ngn basoh kayak.. group ktowg angkat kayak... makk aiihh, berat giler kayak tu.. dah angkat 3 org pown masih xlarat lagi.. haha.. pastu p wat ujian ikatan tali n alhamdulillah betol sumer...
-then, p makan tgh hari....
-p mandi n siap2...
-time tok bukak khemah... aku sowg je yg bukak khemah tu.. xde pown owg yg tolong.. huhu.. pastu kwn aku tanye aku ni da bese ke pasang n bukak khemah ni.. haha... bese plak aku arnn... hehee... owg kalo da pandai pasang khemah, nak bukak khemah pown mesti la pandai gak.. hahaa..






-saat2 yg d nantikn tok bertolak pulang ke UiTM di hatiku.. ceehh wahh.. haha..
-sumer owg pulang dgn ati yg gembire dan penat...
-selamat tinggal pengkalan balak~














                


rindu kat pantai pengkalan balak... huhu...


No comments:

Post a Comment