Blogger Templates

24 December 2011

3 Bulan Tak Update Blog~

hai3~!!!! =D

amboi, da 3 bulan tak update blog nih... penoh kot sarang labah-labah... hahahaaahhh.... =D
busy??? xde la busy pown.... cume malas jek nk update blog nih.. macam tak caye je skang nih da semester 5 a.k.a tahun akhir lorhhh.. hahh??? tahon akhir??? biar betik..... 
perghhh.... subjek semester ni boleh tahan ek... lagi2 subjek engine... ape yg aku dok blaja pown xtawu laaaa.... lecturer dok explain kt dpn pown masih bLur lg nk paham tuh... tak dapek den nak bayang kan benda alah apo yg lecturer dok explain... adoyaiy... hahaa.. biase laaa.. orang kalo dah tak minat subjek engine ni, mule la rase tension la, tak paham laaa.... 
tp sem ni makin terok sey... banyak kali ponteng kelas... maklom laaa... dok luar ni susah, dah la takde transport... hoho.. takpe, berkorban demi belajar.. hahahaaa... =D
hehe, skang ni ngah cuti mid sem... HOME SWEET HOME~!!! ;))

#sebenarnyetakdeapepownyangnakdiborakkandalamblognih~

25 September 2011

3 hari berturut-turut paper exam~


hype... lame sudaaa tak jenguk blog ni hahh... maklom laaa, busy laa katekan... adoyaiy... sebenarnye tak busy mane pown, juz minggu2 nak exam jer yang busy.... hohooo...

saje nak dok btawu sal paper exam yg 3 ari berturut2 tanpa rehat.. sampai demam + batok2 time jwb exam... adoooyyss... seksa nyeee... saboorr aje laaa.....

pasni rehat 3 ari then paper seterusnye khamis (29-09-2011), cost accounting... dah takyah membebankn otak ni ngn dok membace n menghafal lg... penat u know.... 

*xsabar sey nak balek johor* ~_~

30 July 2011

Ramadhan Datang Lagi~

hai kawan2 semua... =)

saya ingin megucapkan selamat menyambut bulan ramadhan Al-Mubarak dan selamat beribadah di bulan yang mulia ini... ;))

.
.
.
.

CINTA datang tanpa di duga,
KASIH SAYANG datangnya tanpa terasa, HATI berkata tanpa dusta,datangnya bulan RAMADHAN adalah RAHMAT
marilah kita menyambut BULAN ini dengan CINTA dan KASIH SAYANG..

|
|
|
|
V

.:: hArApAn RaMAdhAn ::.

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua





~jangan cube2 tok penteng puase ye.. hehe~ ;))


30 June 2011

kenangan~

huhu...
saje2 nk upload gambar2 kenangan kat umah atok & wan yg kat perlis uw...
dulu atok & wan dok umah lama, tp skang dowg dah dok umah baru~
huhuuu... rindu kat umah atok & wan yg lame.. sebelum umah tu dah takde, ktowg sempat ag tangkap gambar umah lame tu tok wat kenangan....
|
|
|
|
V

ni la umah atok & wan ktowg~

hanya lah kenangan~


tempat selalu main kejar2 dgn adik2 n sepupu~
*maen sorok2 gak*

bahagian belakang umah atok~

depan umah atok, selalu maen baling2 batu kat sungai tu~


rindu kat sungai tu~

 belakang umah atok, sawah padi sape tah.. huhu~

ni pokok kelapa kat tepi umah atok~


hoho, perigi buta.. hik3 ;)

ni ruang tamu umah atok, rindu kat tempat ni.. ;(

ni tempat simpan buku2 lama n surat khabar lama~

ni bahagian dapoq~

ni tempat yg ktowg selalu dok berkumpul makan ramai2 dgn sedara mara laen~

tingkat atas, tempat selalu dok sidai baju~

ni pown dapor lg~

ni kat luar, selalu lepak sini amek angin luar~

ni kereta kak manja (kak sepupu)~

dapur~

sawah padi tepi umah atok, dulu time skolah rendah wat pondok2 kat tepi sawah ni~

umah jiran sebelah umah atok, jiran tu sedara kami gak~

tempat letak kereta~

ni umah atok~


longkang sempadan~


ruang tengah, tempat berkumpul, tempat makan~










umah atok yg da siap, cantek tak? heheee... ;)

huhu, walaupown atok da ade umah baru, tp tetap best umah yg lame, sbb umah lame tu mmg betol2 mcm kampung, tp skang, da jd umah bandar... huhuuuu.....









27 June 2011

Lirik Lagu Dia – Chomel


Oh Tuhan ku sayang dia
Oh Tuhan ku rindu dia
Dimanakah hilangnya
Dirinya yang bernama Cinta
Sungguh bukan perpisahan kumahu
sungguh tak bermaya diriku
disaat aku disingkirkan oleh dirimu
Apa yang harusku perkatakan
Kiniku telah dilupakan
Mungkinkah ini bisa membuat kau bahagia
Ohh..
Dimanakah kesilapan diriku
Cubalah kau terangi padaku
Agar bisa dapatku mengerti
Puncanya perpisahan ini
Kau senyum ku menangis
Kau gembira ku berduka
Mengapakah tiada adilnya
Dalam bercinta
Sedangkan aku telah berjanji
Ku akan setia menanti
Temani dirimu
Dikala sepi dikala kau sedih
Ku doakan dia terus bahagia
Bersama insan yang dicinta
Andainya tidak pernah kuhidup dihatinya
Kini semua sudah tiada lagi
Senyuman yang terukir dibibir
Semenjak telah terjadi
Perpisahan..
Perpisahan ini..
Ohhh ku cinta dia..


15 June 2011

takde keje~

hai3..


hari ni takde keje, sebab tu dok mengupdate lirik2 lagu & video klip drama Nora Elena~


drama yang paling aku minat dan tak ketinggalan 1 episod pown.. hehee...

Lirik Lagu "Terhenti Di Sini" - Asfan

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta






Lirik Lagu "Jangan Kau Pergi" - Erry Putra/Reen/Shajiry

Tak pernah kurasa begini
kumenyintaimu sepenuh hatiku
ternyata hanyalah dirimu
yang mengerti aku sepenuh hatimu

Ku inginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku


Ternyata hanyalah dirimu yang amat ku rindu
kurindu selalu
kuinginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku


Janganlah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh


Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
janganlah kau pergi



lirik lagu "Biar Hati Ini Mencintai" - Sarah Aqilah

Kau yang membuat ku buntu
Membuat ku tak tentu
Terus memikirkan mu
Biar tiada jalanku..
Jalan ku…
Telah ku cuba tuk nyatakan
Rasa di hati ini
Yang makin menghantui
Perasaan jiwa ku..
Jiwa ku…
Korus
Biar hati ini mencintakanmu
Dalam hayat ku kan merindumu…
Biar pedih sakit memilikimu
Namun hati takkan tuk berubah…
Selamanya…
Kau yang menjadikan cinta
Selalu menjadi rindu
Seperti waktu itu
Yang mengharung hidupku..
Hidupku…
Ku.. yang bisa memerlukan
Selalu jadi mimpiku
Menjadi pemilikmu
Biar tak pernah tahu..
Kasihku…
Korus
Biar hati ini mencintakanmu
Dalam hayat ku kan merindumu…
Biar pedih sakit memilikimu
Namun hati takkan tuk berubah…
Selamanya…
hooo..
iyeahh..
Biar hati ini mencintakanmu
Dalam hayat ku kan merindumu…
Biar hati ini mencintakanmu
Dalam hayat ku kan merindumu…
Biar pedih sakit memilikimu
Namun hati takkan tuk berubah…
Selamanya…
Selamanya…
Selamanya…

lirik lagu "Sesuatu Yang Berbeza"- Sofaz


Ada sesuatu yang berbeza
Saat ku lihat senyum manis mu
Ada sesuatu yang tak bisa ku ungkapkan
Saat ku bertemu dengan dirimu
Satu keinginan terpendam di hati

Bermain di dalam rahasia cinta ku
Ku berharap tulus cinta ini
Akan jadi kenyataan dalam hidupku
Bukan hanya mimpi dalam tidurku
Semoga tuhan mendengar doa ku
untuk cinta ini
Mungkin ini semua hanyalah perasaan
yang singgah dan pergi meninggalkan ku
Satu keinginan terpendam di hati
Bermain di dalam rahasia cinta ku
Ku berharap tulus cinta ini
Akan jadi kenyataan dalam hidupku
Bukan hanya mimpi dalam tidurku
Semoga tuhan mendengar doa ku
untuk cinta ini


kembali bersama hyda~


hai sume..
lame bebonar x tak update blog... dah berhabuk dah blog ni.. adoyaiyy... nak kate busy, tak jugak, nak kate tak busy, tak jugak, habis tu ape ek?? hahaa.. whatever laaa... A.A.K~


hahaaa...


first of all, i'm now in semester four~


wow, tak sangke dah masuk sem 4.. tak lame lagi nak habis belajar dah.. heheee..


sekarang dah masuk 3 minggu kelas.. tapi subjek entomology & cost accounting buat masa ni takde lecturer lagi.. wah, merdeka lah nampaknye.. hehe.. tp tengok lah bile dah hujung2 sem ni mesti banyak kelas ganti kan.. lagi2 sem ni bulan puasa.. lagi lah bertambah keTENSIONnan dan kePENATan~


hahaa... W.H.A.T.E.V.E.R ~


;))



27 May 2011

berakhirnya sebuah penantian~

wah, bunyi title macam sedap jer.. macam tajuk 'novel' lah pulak.. heheehh...

pertama sekali, seronok & alhamdulillah sebab rayuan kolej telah pun berjaya..

terima kasih kepada unit pengurusan kolej UiTM Negeri Sembilan.. walaupun penempatan yg di beri hanya di ruang tamu saja, namun aku bersyukur sangat2 kerana masih berpeluang untuk tinggal di kolej..

so, tak payah pening2 dok pikiaq sal kolej lg n ati pown rase tenang je.. xde la dok riso2 lg smpai 'makan tak basah, tidor tak kenyang, mandi tak lena'.. =P

ari2 ku sntiase gelisah, but now, i'm very happy.. =D

hanya mampu ^_^ tak perlu kata apa2...

haissyy, seksa betol ek tunggu result rayuan kolej ni.. 

start from 0000 (26-05-2011) dok ngadap student portal & page unit pengurusan kolej tok tunggu result, "ibarat menunggu kucing bertanduk *sampai bila2 pown kucing takkan bertanduk kecuali dgn izin-NYA*"...

dan akhirnya........

PENANTIAN diakhiri dengan mengucapkan rasa syukur kepada-NYA... =)

terima kasih sangat2 kerana beri peluang utk duduk kolej...




26 May 2011

result semester 3~

alhamdulillah, result kali ni xmenghampakan~
bersyukur sbb lulus semua...
tp salah satu killer subject (account) pown tak sangka lepas... alhamdulillah laa...
kalau tak, nampak nye dok ngadap akaun lg la sem dpn.. hohoho... 
tp keseluruhannye ok la, tak kecewa, tak terlalu gembira, sederhana je... ;)

peluang masih ade lg 3 sem, so, sem2 akan dtg, bley lg usahe ngn lbey baek.. chaiyookk Nur Syuhada Marzini~

tidak ada istilah menyerah kalah sebelum mencuba~

*sem 4 da xde hbu, bel n ctu lg.. ;) ;) ;)*

17 May 2011

Lirik Lagu “Berubah” – OST Drama Nora Elena

haaaa... aku skang dok trgiler2 kn drama nora elena nih, sampai nak letak lirik lagu "berubah" nyanyian erry putra & reen rahim~
heheee...~



Haa.. haaaa.. haa..
(Reen Rahim)
Berikan ku waktu untuk bersamamu
Meniti hari…
(Erry Putra)
Tak puas bagiku
Dan kau pun berlalu
Tinggal ku sendiri…
Gelap seluruh jiwaku..
{hooo…}
(Reen)
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
(Erry)
ohoo..
Kau yang kukenali
Dan kini menjadi
Insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati
Meniti hari…
(Reen & Erry)
Semuanya telah berakhir
ohooo..
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
hooo…
Semuanya telah berakhir…
{Wooo woo.. woo..}
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
(Reen)
Oh.. Kasih…

16 May 2011

Novel : Kasih Yang Suci & Drama : Nora Elena

hype2.. syok tengok drama Nora Elena nih.. aku xtawu plak yg drama ni diadaptasi dari novel kasih yg suci.. wah, rase xsabar plak nak tawu episod seterusnye.. rase macam nak beli je novel kasih yg suci tu.. tapi, xsumer citer dalam novel tu d dramakan, ade yg d ubah2 jln citernye.. huhu..

NOVEL KASIH YANG SUCI
<
>
<
>



 :: SINOPSIS ::

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.

"Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua." tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya... Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa... saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.

Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.




DRAMA NORA ELENA
<
>
<
>


:: SINOPSIS ::

Diadaptasi dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci, mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu.
Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham. Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan. Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan.
Lebih mendebarkan, Seth Tan menawarkan dirinya untuk menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk. Apakah yang akan berlaku kepada Seth Tan, dan siapakah watak di sebalik panggilan misteri tersebut?

*hoho.. xsabar nak tengok citer selanjutnye... heheee...*


14 May 2011

Kau Laksana Bulan

"Kau laksana bulan yang menyinari hidupku... dan akulah punggukmu yang sanggup menanti sang bulan tersenyum di langit"

Jom Baca Sinopsis cerita nie :

Kisahnya bermula pada babak Adrianna Johan, gadis yang dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana. Dia telah memilih untuk berhenti kerja dan menumpukan perhatian dalam bidang penulisan sambil melanjutkan pelajaran untuk mengikuti program sarjana di Universiti Malaya.
Walaupun ayahnya sentiasa memberi sokongan, ibu Adrianna, Salmah tidak pernah merasakan bahawa kerjaya anaknya sebagai seorang novelis sesuatu yang boleh dibanggakan. Baginya, lebih elok sekiranya Adrianna bekerja seperti graduan lain dan beri perhatian untuk mencari jodoh. Rungutan demi rungutan daripada ibunya itu meresahkan hidup Adrianna namun dia cuba memahami ibunya yang kebetulan tidak berpelajaran dan merupakan seorang suri rumah yang lebih suka bergosip dengan jiran-jirannya. Adrianna tidak senang dengan tabiat buruk ibunya dan dia juga sentiasa rimas dengan kerenah jiran-jiran tetangga yang suka jaga tepi kainnya.
Dalam bidang kerjayanya pula, Adrianna yang menggunakan nama samaran ‘Jenna Johan’, merupakan seorang novelis ‘Romance Thriller’ yang sedang mengukir nama dalam pesada dunia penulisan. Semasa memulakan program sarjananya, Adrianna sedang sibuk menulis manuskrip untuk novel ketiga yang berjudul ‘Penantian di Hujung Kabus’. 
Dalam kesibukan mencari perwatakan yang sesuai untuk manuskripnya itulah Adrianna terserempak dengan Firas Ali di dalam tren komuter Nilai-KL. Dengan tidak sengaja, Adrianna terduduk di atas riba Firas semasa cuba mendapatkan tempat di suatu pagi, semasa menaiki tren komuter itu. Mereka bertemu lagi beberapa kali selepas itu dan pertemuan itu telah mendorong Adrianna untuk melakarkan watak Firas ke dalam manuskrip novelnya. 
Adrianna juga pernah suatu ketika dahulu bercinta dengan Syafik, seorang lelaki yang sebaya dengannya, sejak zaman persekolahan lagi. Malangnya, pertalian mereka terputus ketika mereka sama-sama sedang melanjutkan pelajaran di menara gading. Namun Syafik telah muncul kembali dalam hidup Adrianna dengan tiba-tiba sahaja. Kemunculan Syafik itu menggembirakan Salmah, ibu Adrianna yang terlalu suka kepada Syafik dan mengharapkan sangat agar Adrianna memilih Syafik sebagai bakal suaminya sebaliknya kemunculan Syafik telah menimbulkan kekeliruan dalam hidup Adrianna.
Ketika itulah, Adrianna mula memberi perhatian kepada Eizlan. Kerana layanan Adrianna, Eizlan mula menaruh harapan untuk berkasih dengan Adrianna. Tiba-tiba, Adrianna sekali lagi terserempak dengan Firas yang sudah lama hilang dalam hidupnya. Kemunculan Firas kali ini telah mewujudkan perasaan cintanya yang sudah tidak berbelah-bahagi lagi. Mereka memilih untuk mendirikan rumah tangga.
 Walaupun itu merupakan perancangan Adrianna, hidupnya menjadi kucar-kacir bila Razif (yang pernah dikatakan meninggal dunia) muncul semula. Dalam begitu, Eizlan terus mengganggu hidupnya. Ke mana sahaja Adrianna pergi, Eizlan menunggunya. Perbuatan Eizlan membuatkan Adrianna menjadi tidak tentu arah.
Pelbagai kejadian kini berlaku membuatkan hidupnya tercabar, penuh suspens dan sentiasa cemas. Begitu juga dengan kehadiran Razif yang telah memporak-purandakan rumah tangga Adrianna bersama Firas. Lalu bagaimanakah kesudahannya? Adakah cinta sejati untuk Adrianna muncul?..